Obiective

TEEN PERFORM – PROGRAM INOVATOR DE IMBUNATATIRE A REZULTATELOR SCOLARE IN INVATAMANTUL LICEAL

Obiective

                Obiectivul general al proiectului il constituie sprijinirea dezvoltarii si evaluarii sistematice a procesului de formare a competentelor cheie pentru 4100 de elevi din invatamantul liceal, in vederea sustinerii si promovarii cu succes a examenelor de bacalaureat, prin intermediul unui program educational inovator, desfasurat la nivel multiregional, in regiunile Nord Est si Sud Muntenia. Formarea acestor competente la elevi va asigura, pe termen scurt si mediu, rezultate superioare la examenul de bacalaureat, precum si la alte examene si concursuri scolare, iar pe termen lung va asigura o adaptabilitate sporita la diverse contexte de invatare si munca, precum si o insertie facila pe piata muncii la maturitate. Proiectul va genera efecte pozitive pe termen lung prin elaborarea, testarea si implementarea unui sistem unitar tip „Pregatire suplimentara”, in vederea sustinerii examenului de bacalaureat, care va contribui la analiza necesarului de competente si formarea competentelor elevilor din invatamantul liceal, dupa cum urmeaza: - Competente de baza, in procesul dobandirii lor punandu-se accent pe trunchiul comun din Curriculumul National (competente in limba materna, competente in matematica), dar si competenta de a invata eficient; - Alte categorii de competente-cheie, in functie de optiunile elevilor din grupul tinta, dupa care programul derulat se poate extinde si la alte unitati scolare din judet, pentru alte serii de elevi din alti ani scolari, cu beneficii similare. Un alt efect pozitiv al implementarii proiectului va consta in formarea competentelor profesionale ale personalului din sistemul national de examinare, evaluare si curriculum din invatamantul preuniversitar, in scopul pregatirii lor pentru organizarea si desfasurarea, pe termen lung, de programe „Pregatire suplimentara”. De asemenea, consilierii scolari formati prin intermediul proiectului si care vor sustine activitatile de asistenta psihopedagogica ce vor avea rol de pregatire a elevilor pentru examenul de bacalaureat, vor putea desfasura activitati similare cu viitoarele generatii de elevi din clasa a XII-a, sprijinindu-i si prin activitati de consiliere individuala si/sau de grup pentru managementul stresului, managementul eficient al timpului etc.